ویدئو | روایتی دخترانه از زیارت امام رضا (ع) نجوا‌های دختران مشهدی با امام رضا(ع) ۶ مدال ایرانی بانوان در پایان روز سوم دوومیدانی غرب آسیا کسب شد صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری! زنان، درگیر دوگانه اشتغال و مادری آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان‌دادن به آنان معتقد بود مادر مشهدی در هفته سی و سوم بارداری صاحب ۴ فرزند دختر شد حرم نوشت‌های یک خادمه | عزت نفس گمشده مادر نقد و بررسی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از نگاه دختران دهه هشتادی با حضور کارگردان دیدار دختران رسانه‌ای «شهربانو» با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند چالش‌های شیرین و سخت یک مادر با ۵ فرزند روایت روز‌های سخت انتظار مریم کنعانی برای پیوند کبد | شفایم را از امام رضا (ع) خواستم
سرخط خبرها
شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد

شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد

  • کد خبر: ۲۲۸۴۱۸
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: شیب نرخ باروری در کشور دیگر نزولی نیست و خوشبختانه با اقدامات انجام شده توقف یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، زینب اختری روز پنجشنبه در مراسم «تقدیر از مادران دهه شصتی و مادران هوش فرزند»، «تقدیر از منتخبین دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت» و «افتتاحیه اتاق رصد جمعیت در استانداری خراسان رضوی» که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: بایستی تلاش شود تا نرخ باروری در کشور افزایشی شود که امید است تا پایان سال ۱۴۰۳ این شیب به صورت صعودی به سمت بالا حرکت کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نرخ باروری در کشور ۱.۵ بوده که شیب نزولی آن متوقف شده است و در برخی مناطق مانند خراسان رضوی در حال افزایش است.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و افقی که برای حل مسأله جمعیت در نظر گرفته شده بایستی به گونه‌ای جهادی عمل شود و مردم هم پای کار بیایند تا در سال ۱۴۰۶ نرخ باروری در کشور به ۲.۶ برسد.

موضوع فرزند آوری نباید حاکمیتی شود

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: موضوع جمعیت و فرزندآوری نباید حاکمیتی شود و خانواده‌ها نباید برای حاکمیت فرزندآوری کنند، بلکه برای توسعه فردی و خانوادگی فرزندآوری داشته باشند و در این میان حاکمیت بایستی تسهیل گری کند.

وی ادامه داد: مساله جمعیتی تنها مسأله زمان دار در جمهوری اسلامی است که اگر حل نشود دچار بحران و چالش جمعیتی خواهیم شد و بین چهار تا پنج سال بیشتر برای حل مساله جمعیتی وقت نداریم.

به گفته وی، اگر این فرصت را از دست بدهیم حل این مسأله رقم نخواهد خورد.

اختری بیان کرد: با تمام زحماتی که تاکنون برای حل این مسأله در کشور کشیده شده است و شیب نرخ جمعیتی اگر چه کاهش یافته، اما شرایط مطلوب نیست و این شیب بایستی صعودی شود.

وی گفت: امسال در خراسان رضوی ۱۶ هزار زوج نابارور شناسایی شدند و زیر پوشش بیمه برای درمان قرار گرفتند.


گفتنی است؛ جلسه ستاد جمعیت استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت و دبیر ستاد ملی جمعیت کشور و مسولان و مدیران دستگاه‌های دولتی استان خراسان رضوی برگزار شد.در این مراسم از منتخبان بخش‌های هفتگانه رویداد جوانی جمعیت و چهار مادر دهه شصتی استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.